Stránky


sobota 9. apríla 2011

2 mesiace na diete

Áno, je to tak, zatial sa stále držíme :). Striedajú sa horšie dni, kedy V. toho moc nezje s dňami, kedy papá od rána do večera.
Aktuálne máme zase fašírkové obdobie, tým pádom dostanem do neho akúkoľvek zeleninu zamiešanú do fašíriek, obvykle si dá aj polievku buď vývar alebo vývar s nejakou zeleninou. Iné polievky teraz nechce.
K fašírkam si dáva kvantá kečupu z bio paradajok (doma robený) a sype si na to oregáno (výborný protikvasinkovač) začína ovoniavať zase jedlá aj naše, dnes sa pokúšal vypiť naše kávy :) je zlatý v tom, že keď mu poviem, toto nemôžeš papať, tak to akceptuje.
Už aj do obchodu ideme a on len tak pozrie na sladkosti a pizze a ide dalej.
V lidli si zoberie len leták a je spokojný.
Pri papaní si rozkladá letáky, alebo mu musím púštať na youtube ako papá napr. mekáč, on si to asi predstavuje pri jedle, že papá niečo iné.
Z dôvodu prudkej hyperaktivity som začala kupovať zeleninu v bio kvalite ovocie len občas niečo lebo ho odšťavujem a to sa finančne nedá aj nebio je drahé. Kupujem 2 kilá hrozna a má to na 2-3 dni.
Trocha sa to zlepšilo tým bio mám pocit. Som spokojná keď vidím, že spapá niečo bio, že má výživu bez pesticídov.

No a ako hodnotím priebeh? Hyper stavy sa trocha zmiernili teraz už sú to len také záchvaty pár krát za deň. Pokroky sú hlavne v porozumení reči, ukazujeme si v knižke, alebo katalógoch, ukáže mi skoro všetko na čo sa spýtam (bežné predmety) ostatné budeme vypilovávať. Nechápem koľko vecí vie!
Rovnako mi on ukazuje na veci, ktoré chce pomenovať.
Hráme doma pexeso!! A krásne sa strieda, čaká vždy ma porazí jeho vizuálna pamäť je excelentná nemám šancu :)
V hre je to nič moc teraz buď je to niečo obsedantné ako prelievanie vody, net, alebo naopak musím ja ho nejak zamestnať a hrať sa s ním.
Veľmi sa zlepšil v imitácii v škôlke vraj zimituje skoro celú pesničku na muzikoterapii, rovnako lepšie zvláda komunitky, ktoré vždy nenávidel. Pridal si gesto "ešte"

Že to nie sú len nejaké moje zbožné priania mi potvrdzujú reakcie ludí, v škôlke, ex manžel čo ho vidí raz za týždeň zbadal pokrok.
Je taký viac vnímavý, snaží sa držať očný kontakt, pochopiť čo od neho chceme.
Dosť mu to kazí porucha pozornosti robí mu velký problém sa sústrediť.

Vonku je to teraz horšie odmieta ísť kamkoľvek na ihrisko, ukazuje mi stále, že mám šoférovať.
 Občas ideme na kolotoče, čo tu máme no za pol hodinu to je okolo 300sk :(
V. sa im veľmi teší, nie je tam veľa ludí, tak som aj rada, že má rozptýlenie.

Veľmi ho začína aj baviť čo sa deje v kuchyni chce pomáhať a stále ma núti piecť :)
Naučila som ho aby si chytil ušká keď zapínam spotrebiče a on sám od seba to preniesol a keď mu vadí zvuk, zakrýva si ich, dosť ho to ukludnilo, akoby mu to dodalo istotu, že si môže sám nejak pomôcť. Rovnako si začal zakrývať očká keď niečo nechce vidieť, alebo byť videní. Je to síce auti správanie typické no ja to vnímam ako pokrok, on to nikdy nevedel, nevedel si pomôcť..

Dosť sa zlepšil aj vo VOKS-používa šnúrku s voksami na krku a krásne si už pýta prostredníctvom nich WC,Piť, papať, pomoc. Tú pomoc už začal dokonca zneužívať, keď sa mu niečo nechce, radšej podá pomoc, ako by sa snažíl :) Som rada, že sa vie takto dorozumieť a vyjadriť svoje potreby aj mimo dom.

No a čo je najväčšia pecka, tak začal globálne čítať dokáže priradiť texty k obrázkom bez textovej predlohy. Dokonca sú to také obrázky ktoré ho nikto neučil a on ich videl možno raz letmo... Musí mať fenomenálnu pamäť vizuálnu. Tu je video ako sa mu darí, ako pracuje viac mám na youtube..



1 komentár:

  1. Teda, vy jedete! Paráda! Jak v dietě, tak v dovednostech. Valerijko je opravdový šikulka!!! Držím vám palce.

    OdpovedaťOdstrániť

O nás

Moja fotka
Som 38 ročná mamička 13 ročného autistického chlapčeka Valerijka, diagnozu dostal v 2,5 roku v DIC Trnava - Poruchy autistického spektra-detský autizmus